تاریخ و زمان
تاریخ و زمان

بیوگرافی علی دایی

راهنمای مطالعه

علی دایی، فوتبالیست و مرد کسب و کار معروف که چندین شغل داره  حقایق جالبی درباره کسب و کارش فاش کرد با ما همراه باشید تا از اخرین مصاحبه علی دایی درباره درامد و شغلهای مختلفش بیشتر مطلع شوید.جناب اقای علی دایی معروف ترین چهره فوتبال ایران در گفت و گویی تازه به زوایای مختلف کسب و کار خود پرداخته است.

سوالی از علی دایی مربوط به این که اگر برگردید به عقب، بین فوتبال و بیزینس کدام را انتخاب می‌کردید پرسیده شد و اما جواب او:

علی دایی : من از اوایل فوتبالیست شدنم وارد کسب و کار شدم. اولین درامدی که از فوتبال گرفتم مربوط به سال 93 برای مسابقات مقدماتی جام‌جهانی آمریکا میباشد. آن زمان بهترین فوتبالیست و آقای گل شدم. با پول‌هایی که جمع کرده بودم با شراکت دوستم، مغازه‌ای در منیریه خریداری کردیم.این شراکت از سال 93 تا به الان ادامه دارد. من دنبال عوض‌کردن ماشین نبودم و این جور مسائل نبودم با توجه به اینکه پدرم کار فرش می‌کرد و قبل از آن در اردبیل برای خودش تجارتی داشت با این کسب و کار اشنا و علاقه مند بودم. در سالی که در بازی هیروشیما مصدوم شدم پرسپولیس تمام حق و حقوقم را قطع کرد. اگر کسب و کاری نداشتم باید چه می‌کردم؟ من از کار های همان روزها الان به اینجا رسیدم.

حدس زده میشه که این انتخاب های علی دایی توسط مشاورین خوب و افرادی که کار های اقتصادی ایشان را هندل میکردن گرفته شده درسته؟؟

علی دایی در جواب این سوال: من هیچ مشاوره ای نداشتم مشاوران من دوستانم بودند من از دوستانم ایده‌ میگرفتم. اگر تو قسمتی از کارم ایراد بود درست میکردم و پیشنهاد خوبی که میدادن رو حتما بررسی میکردم.

رکورد گل ملی جهان

علی دایی تا اخر مسابقات جام جهانی 2006 که در ترکیب تیم ملی حضور داشت 149 بار برای تیم ملی به میدان رفت و بیش از 100 گل به ثمر رسانده‌ است و آقای گل جهان شد

کریستیانو رونالدو ستاره جهانی فوتبال فعلا 79 گل به ثمر رسانده است و به نظر می آید این رکورد دست نیافتنی است

علی دایی یکی از موفق‌ترین بازیکن فوتبال ایران در زمینه کسب و کار است. او با تلاش و سیستم شفاف مالیاتی توانسته در بیزینس و کسب و کار هم موفق باشد.

به گزارش خبرآنلاین علی دایی را این‌روزها روی بیلبوردهای شهر و در تبلیغات تلویزیونی می‌بینید. او بی‌شک بیزنس‌من‌ترین چهره ورزش یا حتی اصلا سلبریتی ایران است. بالاتر از همه هنرپیشه‌ها، چهره‌های اجتماعی و ورزشی‌ها. او حالا یک بیزنس‌من موفق است. خیلی موفق‌تر از یک مربی فوتبال.

علی دایی که یک زمان  به دانشگاه شریف تهران میرفت تا یک مهندس معمولی باشه سر از فوتبال در آورد و الان یک میلیاردر شده. یک جوان پرتلاش و بی‌شک یکی ازافراد معروف در جهان.

علی دایی در دهه ۷۰؛

هیچ‌کس باور نمیکرد علی دایی روزی بتواند این چنین به موفقیت و شهرت برسد. بازیکنی که خوب سر می‌زد ولی خیلی تکنیک زیادی نداشت. به قول علی پروین حتی دو تا روپایی نمی‌توانست بزنه اما قابلیت‌هایی داشت که هیچ‌کدام از بازیکنان نداشتند. مردی از خانواده‌ای معمولی که اومده بود تهران درس بخونه و دانشجوی شریف باشه. دایی رفت به تست تیم تاکسیرانی و شد آقای گل. یک سال بعد با ناصر حجازی آشنا شد و در کشاورز خوش درخشید و بازیکنی چند ده میلیونی شد. وقتی برای بازی در پرسپولیس قرارداد ۴۰ میلیون تومانی بست ، همه بازیکنان نصف مبلغ این پول رو می‌گرفتند. بعد لژیونر شد و رفت قطر و بعد هم آلمان. ان زمان که حقوق متوسط یک ایرانی 200 هزار تومن بود علی دایی داشت میلیاردی درامد کسب میکرد.

بازیکنان تیم ۹۸ در یک موقعیت تاریخی موفق شدند خوب درامدی کسب کنند. صعود به جام‌جهانی آنها را اسطوره‌ای کرد. این‌قدر برند شده بودند که انگار دیگر نیاز به هیچ مجوزی نداشتند. روایتی از اکبر استاد‌اسدی عضو تیم ملی ۹۸ که میگوید:«وقتی تیم‌ملی رفت جام‌جهانی به همه بچه‌های تیم‌ملی یک واحد تجاری در مجتمع میلاد نور دادند. به همه غیر از من و ابراهیم تهامی. فکر کنم سهم ما را هم علی دایی گرفت.» این جمله را اکبر استاد‌اسدی بارها به شوخی جلوی خود علی دایی گفته و دایی هم  میخنده. قضیه از این قراره  که آن زمان فرصتی طلایی شد برای دایی و دوستانش در تیم ۹۸٫ بی‌شک آنها پولدار‌ترین نسل ورزشی کشور هستند و هنوز هم از عوایدش استفاده می‌کنند.

دایی یک تولیدی پوشاک راه انداخت و کسب و کارش را خیلی سریع گسترش داد و درس به وقتش افتاد به بیزنس‌های مسکن.

برند دایی در مسکن

حتما شده به گوشه و کنار ایران بروید و در مناطق خیلی شیک بشنوید فلان ملک برای علی دایی است. دایی اسمش برند شده بود. مثلا او از طالقان تا شمال و کیش ، املاکی داشت که همه را به قیمت پایین تر از قیمت واقعی‌شان خریده بود. یکی از دوستانش می‌گوید:«علی کلی ملک دارد که آنها را خیلی پایین‌تر از قیمت واقعی و به اصرار مالکین‌شان خریده است. چون مالکان می‌دانند وقتی علی جایی ملکی داشته باشد. ارزش کل آن محل بالا می‌رود. مثلا ملک متری ۱۰ میلیون تومانی را به علی می‌دهند ۲ میلیون و نام علی باعث می‌شود باقی‌اش را متری ۱۵ میلیون تومان بفروشند.»

مونوپل برندهای معتبر پوشاک ورزشی!

برندهای رسمی آدیداس، نایکی، ریبوک، لوتو و … اصلا بهترین‌های پوشاک ورزشی دنیا، هرچه هستند و به ایران می‌آیند ، قبل از همه نمایندگی اول‌شان می‌‌رسد به علی دایی. درحالی‌که علی دایی خودش برند شخصی دارد، چرا او؟ برای اینکه کسی بهتر از او در برندینگ ، کمک این تولیدی‌های نامی نمی‌کند. الان دایی آدیداس را از نمایندگی ادیب‌اسپورت گرفته و فروشگاه معروف منیریه‌اش شده نمایندگی آدیداس. در فروشگاه یوسف‌آباد ریبوک و لوتو دارد. در ارگ تجریش انحصارا ریبوک کار می‌کند و به تازگی در الماس بزرگراه ارتش نمایندگی نایکی راه انداخته است. همه این‌ها فروشگاه‌هایی سودده و موفق هستند و دایی به‌خوبی اداره‌شان می‌کند. او رسما برای این کارها وقتی نمی‌گذارد اما شریک تجاری‌اش مسعود ، تقریبا مسئول رسیدگی به همه این اموال است.

دایی که حالا در خانه لوکس و گرانقیمتش در یکی از برج های معروف تهران زندگی می‌کند، بهتر از هر فوتبالیست و سلبریتی دریگری توانسته از نامش پول بسازد.

حال با اعتباری که این بازیکن معروف ایران زمین به دست اورده سیم کارت هایی به نام های علی دایی نیز به فروش میرسند

سیم کارت هایی که شماره های آن تشکیل شده از حروف انگلیسی alidaei

به این شکل که 3 حرف اول انگلیسی یعنی a,b,c عدد 2 و d,e,f عدد 3 و الی اخر ….

شکل گرفته و با اسم علی دایی (aledaei) شماره 09122543234 ایجاد شده است

فعالیت های علی دایی

علی دایی علاوه بر موفقیت های فوتبالی و تحصیلی در تجارت نیز موفق بوده و هم اکنون گرداننده چندین شرکت بزرگ، چند فروشگاه، کارخانه تولیدی پوشاک ورزشی و عضو اتاق بازرگانی تهران می باشد. مشاغل علی دایی به پوشاک ورزشی محدود نشده و در ساختمان سازی نیز فعال است.

فعالیت های اقتصادی و محبوبیت ورزشی علی دایی را از نیکوکاری و کارهای خیرخواهانه غافل نکرده و در سال 1385 یک هنرستان کار و دانش در شهرک گلستان اردبیل با تمامی تجهیزات به نام ابوالفضل دایی(پدرش) ساخت و تحویل آموزش و پرورش ناحیه 1 داد.

در آبان 1392 یک دبستان 6 کلاسه اهدایی نازی صفاری، مقیم آمریکا که به همت علی دایی و مشارکت اداره کل نوسازی مدارس احداث شده، در روستای آزادده صالح آباد در استان خراسان رضوی به بهره برداری رسید که این پروژه دارای 400 متر مربع زیربنابوده که برای احداث آن مجموعا 300 میلیون تومان هزینه شده بود.

علی دایی به نمایندگی از جامعه ورزشکاران در سومین دو سالانه نشان نیکوکاری که 12 اسفندماه 1392 برگزار شد نشان نیکوکاری را دریافت کرد.

 

توییتر
ایمیل
تلگرام
واتساپ
لینکدین
فیس بوک

دیدگاهتان را بنویسید